به نظر شخصی مهندس ذبیحی کلیدواژه مناسب برای هر خبر حداقل باید شامل همه موارد زیر باشد:
۱-تعدادش بین ۳ تا نهایتا ۵ کلیدواژه برای هر خبر باشد.
۲-با مشاهده همه کلیدواژه هاو ندیدن تیتر و متن خبر، بتوان حداکثر فهم را درباره موضوع خبر بدست آورد.
۳-همه، از یک نوع محتوایی نباشند. مثلا یک کلیدواژه از نوع رویداد زمانی، یکی نام شخص، یکی موقعیت مکانی و غیر باشند.
۴- همپوشانی معنایی اصلأ نداشته باشند یا حداقل باشد.
۵-خواهشمندم نام رسانه و مترادفات دیگر کلیدواژه ها را به هیچ عنوان انتخاب نکنید. مطمئن هستم تاثیری در سرچ و سئو و هیچ فاکتور مثبت دیگری ندارد.
۶-بانک کلی کلیدواژه هایتان باید جامع و مانع باشد. شامل همه موضوعاتی که بدان میپردازید باشد و کلیدواژه ها حداقل همپوشانی را داشته باشند. مترادفات در کلیدواژه مجزا به هیچ عنوان ذخیره نشوند، بلکه در فیلد مترادف یا فیلد توضیحات درج شوند.
۷-برخلاف برخی تصورات، گوگل علاقه ای به صفحات کلیدواژه برای لندینگ ندارد. البته که ما و شما تمام تلاشمان را میکنیم که حداکثر لندینگ ها را ایجاد کنیم. در این راستا لااقل برای کلیدواژه هایتان توضیحات منحصر بفردی تولید کنند و با هر بار ترند شدن آن تگ در جامعه، ترجیحاً توضیح را هم به روز کنید. یعنی فرض کنید کلیدواژه یک مطلب است، برایش تیتر و بدنه بزنید و چون میخواهد همیشه سبز باشد، به موقع با محتوای غیرکپی بهروزش کنید.
۸-کلیدواژه های انتخاباتی خاص تر باشند تا عام تر. یعنی «کشتی آزاد» به جای «کشتی». و البته نام سرویس و زیرسرویس نباشند.